زندگی

دلنوشته‌های ناخوانده(شماره ۱۴)

شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ


منم یه دل پری دارم که هیچ کس جوابگوی من نبوده. شاید اونی که دیستروفی داره و درد منو میفهمه فقط درکم کنه.

 

چندسالی بود که تنها راه خروج از خونه استفاده از سرویسهای سامانه جانبازان و معلولین بود. من برای درست کردن دندان هام از این سرویس استفاده میکردم و به خودم اجازه ندادم که برای تفریح کردن حق یکی دیگه رو پایمال کنم. شاید هر3ماه یکبار سرویس میگرفتم و کارهای درمانی رو انحام میدادم و در سال شاید به 5تا سرویس هم نمیرسید. ولی همیشه از راننده ها می شنیدم که دوستان برای جمع شدن تو پارک و دورهمی هاشون سرویس میگیرند.

 

بعضی دیستروفی ها وقتی ماهیچه هاشون قدرت نداشته باشه توان حرکتم ندارن. من حتی اگر بخوام اژانس بگیرم و برم جایی توان سوار شدن ماشین رو ندارم و چون وزنم زیاده کسی زورش نمیرسه بغلم کنه. الان که سرویسهامون رو قطع کردن 1سالیه پامو از خونه بیرون نزاشتم و تو یه خونه ی 30متری زندانی شدم. من خودم با چشم دیدم که سرویسهای روتین و ثابت به افراد کم بینا داده میشد. شدت کم بینایی جوری بود که طرف حتی عصا هم نداشت! در خونه رو باز میکرد و مثل یه ادم سالم سوار سرویس میشد و میرفت سر کار. مگه نه اینکه فرق این سرویسها با ماشینهای دیگه در بالابرشونه. اخه یه کم بینا با یه پراید ساده مشکلش حل میشه این ویلچری های شدید هستند که احتیاج دارند.

 

خدارو شاهد میگیرم 1ساله دندونمو نصفه درست کردم و دیگه توان رفتن به دندان پزشکی رو ندارم. دندون پزشکی رعد رایگانه ولی نمیتونم برم. اگه اینها اولویت بندی دارن تو سرویس دادن پس چرا راننده ها میگن ما اکثرا پسر و دخترها رو که تو پارکها با هم قرار میزارن میرسونیم و سرویس برای مهمونی رفتن معلولین میدن. من میخوام بدونم ایا این انصافه؟ حالا که دارن خدمات به معلولین میدن چرا درست کارشون رو انجام نمیدن و نیاز سنجی نمیکنند؟؟؟
 

 

برای حمایت از توان یابان عزیز...

به "کمپین سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان" بپیوندید!

نظرات  (۶)

۱۶ دی ۹۶ ، ۱۱:۱۸ حسین میری
من که گریم در اومد
لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید اگه مفید بود دنبالم کنید
پاسخ:
ممنون از همدردی تون.
چشم حتما
۱۹ دی ۹۶ ، ۲۰:۵۵ کم‌نویس ...
ان شاءالله تو آخرت یاد من باش بگو یه رفیقی داشتم با نام مستعار کم نویس
شما حالی داری که ما جرات فکر کردن بهشم نداریم
در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشی 
ان شاءالله همه کودکان صحیح و سالم به دنیا بیان و سالم بمونند
ان شاءالله به حق محمد و آل محمد صل علی محمد و علی محمد خداوند متعال بهت شفاء و سلامتی عنایت فرماید
پاسخ:
شما انسان بزرگواری هستی آقا کم نویس
انشاالله شما درکنار خانواده شاد و سلامت باشید
انشاالله خداوند به شما خیر دنیا و آخرت عنایت کنه
ممنون دعای قشنگتم هستم.

فقط برای یادآوری بگم: این نوشته های من نیست،دلنوشته های دوستان هم نوع خودمه.

۲۲ دی ۹۶ ، ۱۶:۵۵ علیـ ــر ضــا
عزیزم میثم 😟😟😟😟
پاسخ:
❤️🙂
۰۵ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۱۹ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
یه راهی پیدا کن بتونی ورزش کنی کم تحرکی وزن بالا آورده و ماهیچه هاتون کم زور
امیدوارم با استفاده از اعضایی که میتونید حداقل در آب های کم ارتفاع با کمک سایرین برید و تکانی بخورید و دائم ساکن نباشید.

اگر میشد برید استخر و باشگاه خوب بود ولی...):

دیدم که نوشتید که سرویسای مخصوص رو نمیزارن

اما خدایی موکت خونه رو کنار بزنید روی زمین مثل کف باشگاه سره سرامیکها
اگر نشد آپزخونه که سرامیکه برید و جنب و جوش کنید روی سطح لیز سر بدید
خدتون و انرژی بذارید و با روحیه از کمترین راه ها و شیوهه ها برای تقلا کردن و تحرک داشتن استفاده کنید.به امید کسی نباشید.

من الان هشت ساله که از سربازی اومدم و بیکارم.

توی این هشت سال هر بار پدر و مادرم با هم خصوصی و آروم حرف میزدن دائم می کردم در باره منه و هر بار بعدش از مادرم می پرسیدم راجع به من بود؟
راجع ازدواجم حرف میزدید با بابا؟
درمورد اینکه فکری برای بیکاری من بکنید بود؟
و همینطور وقتی خاله ای دایی ای عمه ای کسی کاری میاد خونمون همش از بیکاریم میگم تا بگه من برات کار جور میکنم ولی همشون میگن مملکت وضعش خرابه و فقط ناراحت میشن.

اما من باید سعی کنم صبور باشم و تحرک و ورزش کمی داشته باشم تا سلامتی و قوای بدنیمو از دست ندم اینقدر توی خونه مثل شما میشینم!

تا یه روز بعد از صد سال ارثی رسید بهم بزنم توی یه کاری اون سرمایه رو
تازه چهل پنجاه سالگیم شاید تخمین زدم بتونم برم خواسگاری و سر کار!

خداوکیلی امیدتو از دست نده و فکر سلامتیت باش اول چاقی بعد غیره.
ورزش کن آقامیثم.خدایار و نگهدارت.



پاسخ:
سلام
ممنون از راهنمایی خیلی خوبت.
 بله متاسفانه خیلی جوونها بعداز خدمت سردرگمن،نه سرمایه ای دارن باهاش بزنن به یه کاری،
و نه دولت امکانی آماده کرده که باهاش کسب درآمد کنن.

متاسفانه پارتی و باندبازی در این مملکت زیاده، هرکی پارتی داشته باشه برندست.
مدرک و تخصص و استعداد یعنی هیچی :(

و اما من... من دیگه کارم از تحرک و ورزش گذشته.وضعیتم خیلی وخیمتر از اون چیزی هست شما فکر کنی :)
اون دلنوشته که شما خوندین برای من نیست،برای دوستان هم نوع خودمه.
هرهفته یکی ازین دلنوشته ها رو میزارم تا دوستان غیر معلول بهتر با شرایط زندگی این عزیزان آشنا بشن.

از حضور شمام ممنونم.
امیدوارم بزودی یه کار خیلی خوب و همسر خیلی مهربون نسیبت بشه :)

۰۶ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۱۰ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
سلام.ممنون از دعای خیر و ابراز همدردیتون.

من چون گذری خوندم رد شدم نفهمیدم :-))

امیدوارم مشکل معلولین بطور کلی حل شه.
خدا خیرتون بده.عضو کمپین حمایتی میشم.
پاسخ:
همچنین منم از شما ممنونم.
خوشحالم بابت حمایتتون :)
۱۱ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۰۱ حصار آسمان
داداش به نظرت، این دولت عرضه راست و ریست کردن این مشکلاتو داره؟
منم امیدوارم زودتر این مشکلات حل بشه
مردم گرفتارن، هر کسی به نحوی با مشکلات طرفه
امیدوارم عدل مهدی صاحب الزمان رو خیلی زود با چشمامون ببینیم
پاسخ:
بنظرم نداره. اما حرفاشون خیلی امیدوار کنندس لامصب :|
منم امیدوارم.
انشاالله... امام زمان هم ظهور نمیکنه که :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی