زندگی

چالش مرگ ⚰️

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ق.ظ

زندگی


چند وقتی هست که درحال تحقیق و خوندن مطالبی درمورد پایان زندگی و اتفاقاتی که پس از مرگ برای ما رخ میده هستم.روح انسان از لحظه‌ی مرگ از چندین مرحله باید عبور کنه تا به مقصد برسه.که تصور در مورد هرکدوم از این مراحل سخت و برای خیلی‌ها وحشتناکه.

حالا از شما دوستان چند سوال میپرسم و از شما درخواست می‌کنم به این سوالات پاسخ بدین...

تصورتان از لحظه‌ی مرگ و جدا شدن روح از جسمتان چیست؟

لحظه‌ی خاک سپاری چه حسی خواهید داشت؟

در هنگام پرسش سوالات نکیر و منکر چگونه پاسخ خواهید داد؟

تصورتان از فشار قبر چگونه است؟

منتظر نظرات و پاسخ‌های شما هستم.مطمئناً پاسخ‌های جالبی دریافت خواهم کرد.

با شرکتتان برای هرچه با کیفیت شدن این چالش کمک کنید.

بعداز سه روز از ارسال مطلب چالش مرگ،پاسخ سوالات رو از نگاه علم پزشکی و دینی خدمتتون ارائه میدم.

نظرات  (۱۱)

سلام بر میثم

چی شد یه دفعه فلسفی شدی ؟
از نوشتن خاطرات ساده و شیرین.

ج: من می گم خدایا من برات وبلاگ می نوشتم. حالا هوامو داشته باش.

موفق باشی
پاسخ:
سلام

باز تغییری نکرده.وبلاگم با پایه خاطره بنا شده و ادامه داره.

ممنون از حضورتون.البته باید جواب هر چهار پرسش رو میدادین.

پیروز باشید.
من اهل چالش نیستم
موفق باشید
پاسخ:
بله سلامت باشید
۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۸:۴۸ حصار آسمان
قبلا از مرگ می ترسیدم
ولی بیشتر مال زمانی بود که گناهی داشتم که احساس میکردم خدا منو بخاطرش ممکنه نبخشیده باشه
اما از وقتی فهمیدم چه خدای مهربونی دارم، دیگه از مرگ نمی ترسم
مرگ آغاز دیدار با خدای عزیز تر ز جانمه. 

هر چند این جواب سوالات شما نبود
ولی بیشتر ترس ما بخاطر اعمالمونه. بهتر اونا رو درست کنیم. دیگه نه فشار قبر برامون مسئله ای خواهد بود و نه سوال نکیر و منکر
پاسخ:
ممنون از حضورتون.
قانون کارو رعایت نکردین اما پاسختون قشنگ بود.
۱۸ تیر ۹۶ ، ۲۰:۳۵ علیـ ــر ضــا
تصورات سنت و قرآن ولی خیلی ناچیزه تصورات بنده 
پاسخ:
خیلی خوبه.کاش میگفتین.

ممنون.
واقعا ادم نمی دونه چه اتفاقی میوفته
ولی من امیدوارم بتونم به امام حسینم و امامای دیگه وحضرت فاطمه متوسل بشم
ومن شنیدم اگه ادم قبل از خواب سوره ی تکاثر رو بخونه از عذاب قبرش کم میشه

گفتم شما هم بدونیدツ
پاسخ:
بله نمیدونیم.ولی خیلی چیزا درموردش شنیدیم و خوندیم.
میشه تاحدودی اون لحظات رو تجسم کرد.

ممنون از حضور و گفتن ارزش سوره تکاسر
۱۸ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۸ یه بنده خدا
 سوالاتتون خیلی سخته به گفته حضرت علی علیه السلام( نفس های انسان گام هایست که به سوی مرگ بر می دارد) امیدوارم آمادگی لازم برا رویارویی با مرگ رو به دست بیارم که به هر حال اتفاق می افته
لطفا اگه ندیدین فیلم سیاحت غرب وهم چنین مرگ آگاهی رو ببینید با تشکر از وب خوبتون
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون.

فیلم سیاحت غرب رو دیدم،خیلی جالب بود.
۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۲:۵۳ رویا رویایی
لحظه ی مرگ خدای مهربانم مرا در آغوش می کشد و به من میگوید بنده ی من خسته شدی دیگر بس است بیا به اصل جایگاهت باز گرد امیدوارم در شب اول قبر حد اقل تا اذان من را تنها نگذارند و برایم قرآن بخوانند خودم این کار را برای تازه رفته ای انجام دادم بیشتر از اینکه به او آرامش دهم خودم ارامش گرفتم و اسم امامان را بگویند که در موقع سوال نکیر منکر یادم نرود بگویم ممنون از چالشتون
پاسخ:
من هم ممنون از حضورتون
۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۷:۴۰ علی رحمانی پور
سوالاتتون مفصله شاید برای هر سوال بشه یه وبلاگ راه انداخت از این رو منتظر پست هاتون در این زمینه می مونم ولی خیلی کوتاه بگم . لحظه ای که روح جدا میشه برام لذت بخشه ولی کمی میترسم . شب اول قبر که معلومه سخته ولی امیدوارم زیاد سخت نباشه. اگر موقع سوالات نکیرومنکر مهر سکوت بر دهانمان نخورد انشاالله پاسخگوییم .
پاسخ:
بله حق با شماست.
من برای جواب هرکدوم ازین سوالها چندین سایت رو مطالعه کردم تا بتونم به جواب درستی برسم.

سپاس از حضورتون در این چالش
۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۴۶ حصار آسمان
به علت سرپیچی از قوانین دسترسی به تارنمای حصار آسمان فعلا مقدور نیست :))
پاسخ:
به چه علت؟
من بیشتر به لحظه خاکسپاری و واکنش اطرافیانم فکر کردم تا خود مرگ


میدونم سخته ولی با کریمان کارها دشوار نیست



سربزنید
پاسخ:
ممنون از حضورتون.

چشم

برای اکثر مردم  این سوال پیش آمده است که پس از مرگ چه اتفاقی برایشان می افتد و چه مشاهداتی خواهند داشت. 

چیزی حدود نود درصد از مردم کره زمین مومن و به حیات پس از مرگ اعتقاد دارند و در طول زندگی بارها این سوال در ذهن همه ما و همه مردم موحد جهان مطرح شده که به هنگام مرگ و پس از خروج روح از بدن شاهد چه حوادث و  رخدادهایی خواهیم بود.

در سوالی که از ارواح مترقی در این باره شده است، در جوابهایشان اگرچه با درجات اختلاف بیش و کمی به این سوال پاسخ داده اند اما وجه مشترک همه آن جوابها حول این محور دور می زد که هر شخصی بستگی به باورها و عقایدو   جهان بینی که در زمان حیات داشته است، پس از مرگ برانگیخته می شود تا اینکه پس از مدتها حضور در عوالم روحی به حقایق تازه و شگفت انگیزی از اصل خداشناسی و الهیات محض دست خواهد یافت که تقریبا با باورها و عقاید وی در طول حیات مادی اش، تفاوت های معناداری دارد. اما درمورد حوادث پس از مرگ، ارواح تجربیات و مشاهدات متفاوتی در این خصوص داشته اند که باز هم برمیگر دد به نحوه زندگی شان در دنیا و چگونگی آمادگی اشان برای چنین واقعه مهمی در زندگی هر یک از ابنا بشر. مثلا عده ای از ارواح که شامل اکثریت آنها می شود، نوعی رهایی و خلاص از غلاف تنگ و طاقت فرسای جسم را مثال می زنند و برخی دیگر که در بستر بیماری فوت شده اند، لحظه مرگ را بسیار لذت بخش و آرمانی تعریف می کنند که پس از جدا شدن از جسم علیل و بیمار خود، در فضایی اثیری به ذوق و پایکوبی مشغول شده اند. معمولا ارواحی که به کهولت سن و یا بیماری های سخت و یا دارای زندگی های توام با فقر و تهیدستی از دنیا رفته اند و یا ارواح مومنین و وارستگان از دنیا، نسبت به مرگ بیشتر تجربه بهینه ای داشته اند تا ارواح مردان و زنان زراندوز و پادشاهان و دنیاپرستان و گنهکاران. زیرا ما و همه انسانها همانگونه برانگیخته می شویم که درجات آمادگی نسبت به زندگی پس از مرگ و درجات تکامل روحی را بیش و کم برای این مهم مهیا کرده ایم. کسی که آماده سفر نیست و ناگهان وی را به نقطه ای نامعلوم بفرستند طبیعی است که در طول راه دچار خستگی و سردرگمی و عدم تعادل خواهد شد و در نقطه مقابل، مثلا کسی که از قبل قصد سفر کرده است حتما پیشاپیش بار و بنه خود را فراهم نموده و وسایل و اسباب آن را آماده ساخته است. پس سفر برای این دسته از اشخاص نه تنها زحمت نیست بلکه باعث شادی و جلای روح می شود.

اکثریت ارواح اذعان می دارند، قبل از جدایی از جسم مادی اشان، قوه بینایی و شنوایی و احساس آنها از محیط پیرامون خویش بریده شده و برعکس چشم و گوش جان آنها باز گشته و به جلای بصری و شنوایی برای درک حقایق عالم روح نائل گشته اند. به طوری که با موجوداتی شبیه به انسان در سنین متفاوت کودکی و بزرگسالی و زن  و مرد ملاقات کرده اند و آنها را در حال تبسم به خویش و یا ارواح کودکان را در حال شیطنت در محیطی که آنها در حال قبض روح می باشند مشاهده نموده اند. برخی از ارواح که معمولا مدتها در بستر بیماری بوده اند می گویند که از چند روز قبل از مرگشان شاهد تجلیات روحانی و رفت و آمد ارواح آشنا و غریبه در کنار بستر خویش بوده اند که نه تنها آزاردهنده و ترسناک نبوده اند بلکه برای آنها یک امر عادی و مثل یک رویا تلقی می شده است و گهگاهی که با این ارواح صحبت و یا اشاراتی داشته اند ازسوی اطرافیان و فرزندان خویش می شنیده اند که وی دارد هذیان می گوید. در این جا به مردم باید گفت که نجواها و اشارات اشخاصی که در بستر بیماری و یا در آخرین لحظات زندگی هستند، هذیان نیست بلکه آنها در حال مکالمه و حشر ونشر با موجوات غیبی و ارواح درگذشتگانی هستند که در آن لحظه در کنار بستر وی حضور پیدا کرده اند.

باید گفت که پدیده مرگ و قبض جان نه تنها پدیده ای ترسناک و غم انگیز نمی باشد، بلکه اکثر قریب به اتفاق ارواح متذکر شده اند که به هنگام خروج روح از جسمشان شاهد بهترین تجارب زندگی و رهایی از تمامی دردها و مشکلاتی بوده اند که در زندگی بواسطه حبس در قفس تنگ جسم بدان دچار بوده و در آن لحظه چشمشان به سیمای نورانی ارواح آشنایی افتاده است که گویی سالها با آنها دوستی و مراودت داشته اند و این فرشتگان و رسولان قبض جان با مهربانی  ورود ایشان را به جهان شگفت انگیز و ملکوتی ارواح تبریک می گویند. 

اما درباره چگونگی قبض روح در نزد افراد محتضر باید متذکر شوم، آن چیزی که از ظاهر امر و برای همگان قابل مشاهده می باشد، شخص محتضر اگر بیمار باشد در بستر رختخواب ابتدا به خوابی سبک رفته و سپس قبض روح می شود. اما طبیعی است  در پشت قضیه و صحنه ای که ما شاهدش هستیم، وقایع واتفاقاتی برای محتضر رخ می دهد که از درک و حواس ظاهری خارج بوده و اطرافیان محتضر از آن آگاهی نمی یابند. قرآن کریم در فرازهایی به طور خلاصه بیان فرموده که مرگ و خواب شباهتهایی بایکدیگر دارند، و رسولان ما در قبض روح افراد هیچ کوتاهی و تقصیری  نمی کنند.  از این فراز از گفته خداوند می توان استنباط کرد که  شخص محتضر به هنگام قبض روح با رسولان مرگ و فرشتگان ملاقات می نماید. فرشتگان مرگ همان ماموران الهی هستند، اما رسولانی که به همراه فرشتگان بر بالین محتضر حاضر می شوند،  چه کسانی هستند؟ ارواح دراین باره اظهار داشته اند که:

از آنجاکه وقوع مرگ برای انسان اتفاقی شگفت انگیز و بدیع می باشد، خداوند با فرستادن رسولان خویش درصدد دلجویی و کمک به شخص محتضر برمی آید. به همین خاطر اشخاصی که در طول زندگی دنیایی بیشترین قرابت و دوستی را با انسان داشته باشند به هنگام قبض روح همراه با فرشتگان الهی بر سر بالین محتضر حاضر شده و وی را دلداری  می دهند. مثلا  پدر ، مادر و یا حتی فرزندی که در دوران کودکی فوت شده باشد بر سر بالین محتضر آمده و وی را برای قبض روح کمک و یاری می نمایند.در چنین مواقعی چشم و گوش روحانی شخصی که درحال مرگ است باز شده و قادر به دیدن و شنیدن صداها و امواجی می شود که دیگران قادر به د رک آن نمی باشند. شخص محتضر با مشاهده آشنایان و بستگانش که زمانی قبل از وی ازدنیا رفته اند متوجه تغییراتی در روند زندگی اش می شود اما قادر نیست این موضوع را به اشخاصی که پیرامون بستر وی نشسته اند و نگران و بعضاگریان هستند بازگو نماید و اگر هم با هزار زحمت بتواند کلماتی را در شرح آنچه که او هم اکنون دارد می بیند یا می شنود بیان کند، از آنجا که قابل درک و فهم آن نمی باشند، تعبیر به هذگویانی شخص محتضر می نمایند. در این لحظات کار فرشتگان مرگ آغاز می شود و آنها   ریسمانهای روح را یکی یکی از جسم مادی  قطع می کنند. اولین ریسمان ارتباطی روح، ریسمان پاشنه پای وی می باشد. به همین خاطر اولین اندامی که سرد و بی روح می شود پاهای انسان است  و آخرین ریسمان هم ریسمان چانه است که با قطع این ریسمان مرگ حتمی رخ داده  و دیگر به هیچ وجه روح به کالبد مادی بازنمی گردد و واقعه میمون و مبارک رحلت از دنیای مادی به جهان غیب برای محتضر به وقوع می پیوندد. روح پس از جدایی از جسم، برای مدتی با حالتی شوک آلود و متعجب به جسمش خیره می ماند و آنگاه متوجه ارواح اطراف خویش می شود که با رویی  گشاده و خندان در کنارش ا یستاده اند. تعجب و شوک ارواح آنگاه بیشتر می شود که درمیان ارواح حاضر در  محل، ارواح خویشان و نزدیکان را درست به همان شکلی که در دنیا با آنان می زیسته مشاهده می کند. روح در این زمان متوجه می شود که ارواحی که برای استمالت و دلجویی از او به محل آمده اند، زنده واقعی می باشند و انسانهای به اصطلاح زنده ای که پیرامون جسم تکیده و بدون روح او، مشغول گریه  و زاری هستند، مردگانی هستند که اصلا نه صدای او را می شنوند و نه حقیقت او را که اکنون روحی آزاد از قفس جسم است، می بینند. 

و بالاخره روح با توصیه ها و نصایح رسولان و فرشتگان مرگ مبنی برا ین که ماندن زیاده از حد او در دنیا، هیچ فایده  و نفعی برای اطرافیان و فرزندانش ندارد، به جهان روحی مربوطه پرواز می کند. 


پاسخ:
ممنون از توضیحات مفصلتون:)

...برخی دیگر که در بستر بیماری فوت شده اند، لحظه مرگ را بسیار لذت بخش و آرمانی تعریف می کنند که پس از جدا شدن از جسم علیل و بیمار خود، در فضایی اثیری به ذوق و پایکوبی مشغول شده اند....
این قسمت از مطلب خیلی جذاب بود برام.انشاالله که همینطور باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی