زندگی

دلنوشته‌های ناخوانده(شماره ۱۳)

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ق.ظ

همه میدونیم که در رسانه ها چند سالی هست که اعلام میکنن برای کسانی که دو معلول دارند مسکن تهیه میکنند. سال گذشته از بهزیستی اسکو (اذربایجان شرقی) به ماهم زنگ زدن و گفتن سند خانه ،مدارک پزشکی بچه ها و...برای ثبت نام در این طرح لازم هست. گفتن هر طوری هست خانه ای بخرین ما 25میلیون وام بلا عوض میدهیم شما خانه بخریدتا عید ما پول رو به حساب میریزیم.

 

الان بعد ار گذشت 6 ماه از عید رفتیم میپرسیم چی شد؟ در جواب میگویندمعلوم نیست اصلا شما شامل این طرح شدید یا نه!

البته باید این رو بگم من مادرِ دو پسر با بیماری دوشن هستم. همسرم کارگر هست. چون همیشه کار نیست در یک مغازه سوپر مارکت کار میکند و ماهانه یک میلیون درامد داره. هزینه داروهای دوشن برای دوپسر با این درامد، اصلا نمیتوان پرداخت ولی قبل از زنگ زدن بهزیستی از لباس از خوراک از مهمانی و خیلی چیزها میگذشتیم.

به پسر کوچکترم کمتر دارو میدادم تا بزرگتره که نیازش یشتره مصرف کنه!بالاخره سر میکردیم. از وقتی که گفتن سند خانه بیارین ما25میلیون از یک نفر برای حداقل سه ماه قرض کردیم از وسایل خانه انچه بدرد میخورد و پرایدی که حداقل بچه های معلولم رو هرز گاهی به بیرون میبردیم تا شهر رو ببینن رو فروختیم تا 38میلیون جور کردیم و خانه خریدیم. بعد از سه ماه کسی که پولش رو به ما قرض داده بود پولش رو خواست مجبور شدیم نزول کنیم چرا که بهزیستی میگفت امروز نشد فردا میشه. ماهانه 700هزار تومان بهره پول شد. که به هیچ عنوان قبول نمیکنن که کم یا دیر بشه 200تومان هم قسط خانه ای هست که مثلا بهزیستی کمکمون کرده.

کسانی که بچه دوشن دارن میدونن خیلی سنگین هستن، من دوتا دارم به خدا قسم هم در مهره 6و هم مهره 5 دیسک دارم. بیماری قلبی پیدا کردم فشار زندگی با دو بچه بیمار از یک طرف کم توانی مالی از یک طرف، این خانه هم از یک طرف.کاری با من کرده که حتی نمیتوانم به بچه هایم برسم.

از کسی که این رو میخونه و میتونه این رو به مسئولی برسونه خواهش میکنم به داد من برسه. عاجزانه ازتون خواهش میکنم راه حلی بهم نشون بدید. این رو هم بگم که خانه رو بنگاه گذاشتیم ولی خریدار نیست با اینکه 8ماه هست که قسط وبهره دادیم برای فروش هم باید ضرر کرد! باز راضیم که بفروشیم مستاجری خیلی بهتر از این بود که فقط کرایه داشت.
 

برای حمایت از توان یابان عزیز...

به کمپین "سراسری پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان" بپیوندید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی