زندگی

خاطره‌ی جشن میلاد امام حسن

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ب.ظ
denj-meysam.blog.ir


چند سالی که داییم به مناسبت شب میلاد امام حسن علیه السلام منزلشون مراسم مولودی برگزار میکنه.ماهم غروبش آماده شدیم و به همراه خواهر کوچیکم رفتیم.طبق معمول هرسال حیاط میز و صندلی چیده بودن.هنوز مهمون زیاد نبود و مهمونای اصلی روی ایوون و داخل خونه بودن.ماهم مثل هرسال رفتیم و رو ایوون نشستیم.

تازه اونجا جا گرفته بودیم که مجبور شدیم به دلیل چیدن وسایل مولودی خوانی جابجا شیم و من مثل هرسال برم گوشه ایوون بشینم.😒

بعداز افطاری؛کم کم نوازندگان و مولودی خوان آماده شدن.و طبق معمول هرسال یه سوال دینی مطرح شد و برگه‌های قرعکشی بین مهمونا پخش شد.
امسال گروه مولودی فرق کرده بودن؛نفرات جدید اومده بودن و خواننده‌اش خیلی با انرژی بود و باهیجان زیاد حضار رو مجبور میکرد تا بیشتر دست بزنن.👏👏👏


مراسم امسال با تنوع بیشتر برگزار شد.علاوه بر گروه موسیقی و قرعکشی،مسابقه پانتومیم👐 هم گذاشتن.تا جایی که من اطلاع دارم تو روستای ما در هیچ مراسم و جشنی همچین مسابقه‌ای نذاشتن.😎

بعداز اتمام مولودی خوانی نوبت به لحظه‌ی پر هیجان قرعکشی🤓 رسید.اول قرعکشی بین افرادی انجام شد که پاسخ صحیح داده بودن.و بعد بین تمام افرادی انجام شد که در اونجا حضور داشتن.خواهرزادم تمام شماره های قرعکشی که برداشته بودیمو کنار هم گذاشته بود و هر شماره ای که اعلام میشد،به شماره هامون نگاه میکرد و با ناراحتی میگفت باز برای ما نیست.😕
خلاصه قرعکشی تموم شد و هیچ جایزه ای نصیب ما نشد.

ساعت از ۱۲و نیم گذشته بود که نوبت به لحظه‌ی خوشمزه شام
😋 رسید.من خسته شده بودم و قبل شام رفتم تو اتاق.تو اتاق بودم که خواننده گفت ایران ۳ ~ ۲ بلژیک رو شکست داده.وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم😀 و حضار همگی دست و صووووووت😗👏.(بگذریم ازینکه من برزیل شنیدم و خیلی ذوق داشتم قهرمان المپیک رو شکست دادیم تا دیشب فهمیدم حریف ایران بلژیک بوده😐).
و بعد خواننده طرفداران استقلال و پرسپولیس رو پرسید؛بی اغراق و بدون حس علاقه‌مندی،وقتی طرفداران پرسپولیس رو پرسید،تشویق شون سه چهار برابر استقلال بود.

بعداز سرو شام،ساعت از یکو نیم گذشته بود.ما پنج نفر خونوادگی تو اتاق موندیم و با خیال راحت شام خوردیم.
ساعت حدودای ۲بود که رسیدم خونه.دیگه همگی خسته و خسته و خسته
بودیم😣.خیلی سریع رختخواب گذاشتیم و خوابیدیم.😴
البته من تا سحر بیدار بودم،وقتی مادرم بیدار شد سحری آماده کنه خوابیدم.

نظرات  (۲)


چه جشن جالبی

حاجی خدا قبول کنه ان شاءالله

پاسخ:
من فعلا قسمت نشد به حج مشرف بشم

تشکر.قبول حق
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۲۱ علیـ ــر ضــا
ان شاء الله شما مشرف بشین 
پاسخ:
ممنون

همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی